FAQs

Heb je een vraag die niet tussen deze lijst staat, stuur dan een mail naar eva@usespace.nl of bel Eva op 0611267730.

Ruimtegebruikers.

Kost het geld om een ruimte te gebruiken?

Ja, afhankelijk van de financiële draagkracht van jouw organisatie betaal je een bijdrage aan Usespace. Daarom vragen we je om, indien beschikbaar, je jaaromzet op te geven en het aantal medewerkers. De bijdrage verschilt tussen de €20 en €500 (excl. btw) per activiteit, dit ook afhankelijk van de grootte, duur en frequentie van het gebruik. 

Waarom moet ik het aantal werknemers doorgeven?

We gebruiken het aantal werknemers (in dienst of freelance) om te bepalen wat de financiële draagkracht van jouw organisatie is. Mede hierdoor wordt de hoogte van de kosten voor een ruimte bepaald. 

Ik zie geen betaalfunctie, hoe werkt dat?

De hoogte van de kosten zijn afhankelijk van jouw vraag, benodigdheden, de hosts, organisatiestructuur en meer factoren. Zodra een kantoor jouw ruimtevraag heeft geaccepteerd, dan sturen wij je een opdrachtbevestiging met daarin de kosten en algemene voorwaarden.

Is er altijd iemand van Usespace aanwezig als ik een ruimte gebruik?

Dit is afhankelijk van het kantoor waar je gebruik van gaat maken. In sommige gebouwen is er altijd iemand aanwezig die je zal ontvangen, in andere gevallen zijn wij erbij. Als je een paar keer gebruik hebt gemaakt van een ruimte zal de begeleiding afschalen en kan je zelfstandig gebruikmaken van de ruimte. 

Welke faciliteiten zijn er aanwezig?

Het verschilt per gebouw welke faciliteiten hier aanwezig zijn en beschikbaar voor gebruikers. Via de pagina ‘discover’ kun je per gebouw zien welke faciliteiten er aanwezig zijn en alle andere benodigde informatie.

Hoe zit het met aansprakelijkheid?

Als je een ruimte via Usespace gebruikt, ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Hierin staat de aansprakelijkheid beschreven link naar algemene voorwaarden.

Is de ruimte altijd van mij?

Omdat we optimaal gebruik willen maken van de beschikbare ruimte zal het ruimtegebruik altijd flexibel zijn. Als jij de ruimte niet gebruikt is er plek voor iemand anders, en andersom!

Kan ik een ruimte kosteloos annuleren?

Een Match kan kosteloos worden geannuleerd tot een week (7 dagen) voor aanvang van de Match. Indien de gebruiker een Match binnen een week (7 dagen) voor aanvang annuleert, wordt 50% van de bijdrage in rekening gebracht. Indien de gebruiker  een Match minder dan 48 uur van tevoren annuleert, wordt de volledige bijdrage in rekening gebracht.

Hosts.

Hoe weet ik of de gebruiker die aan mijn ruimte gekoppeld wordt betrouwbaar is?

Usespace doet bij elke aanmelding van een nieuwe gebruiker een achtergrondonderzoek. Het verzoek van een gebruiker wordt pas goedgekeurd als het onderzoek positief is. Op deze manier werken we altijd met betrouwbare partijen.

Is er altijd iemand van Usespace aanwezig als er een ruimte wordt gebruikt?

Aan het begin van een nieuwe match zal er altijd iemand van Usespace of jullie eigen kantoor aanwezig zijn om te hosten. Wie dit zal zijn verschilt per kantoor en samenwerking. Naarmate dezelfde organisatie een ruimte steeds vaker gebruikt, zal de begeleiding afschalen en kunnen ze zelfstandig gebruikmaken van de ruimte. 

Hoe zit het met aansprakelijkheid?

In de bruikleenovereenkomst die wij voorstellen, is aansprakelijkheid afgedekt. Hierin staat dat de bruikleengever, d.w.z. de host, geen enkele aansprakelijkheid, aanvaardt in geval schade en letsel van welke aard dan ook.

Wie regelt de schoonmaak?

De gebruiker is altijd zelf verantwoordelijk voor het netjes en schoon achterlaten van de ruimte. Als dit niet het geval is en er extra schoonmaakkosten bij komen kijken, dan zijn deze in overleg ten koste van de gebruiker.

Kan ik de overeenkomst ten allen tijde stopzetten?

In de bruikleenovereenkomst die wij voorstellen te gebruiken houden we een opzegtermijn van 1 maand aan en dit dient schriftelijk te geschieden. Dit zodat als blijkt dat het toch geen match is tussen jullie kantoor en de gebruiker, dan heeft de gebruiker nog een maand tijd om een nieuwe plek te vinden. Echter is hier een uitzondering op indien de gebruiker de ruimte voor een ander doel gebruikt dan waarvoor deze bestemd is, zich slecht gedraagt tijdens het gebruik of wordt ontbonden. 

Hoe werkt het als ik niet tevreden ben met een gebruiker?

Allereerst zullen we met de gebruiker in gesprek gaan om te bepalen of we de samenwerking kunnen verbeteren naar een situatie waar iedereen tevreden is. Als dit niet mogelijk is kan de bruikleenovereenkomst opgezegd worden met een termijn van een maand om de gebruiker tijd te geven om iets anders te vinden.